Sosyal medya işlerimizi tanıtmak için
kullandığımız önemli bir iletişim aracıdır. Saldırganlar ise kurumsal itibarımıza zarar vermek, müşterilerimize yönelik sosyal mühendislik saldırılarında veya sırf kendi isimlerini duyurup reklam yapmak için bu hesaplarımızı hedef almaktadırlar. Sosyal medya hesaplarımızda
yaşanacak bir güvenlik ihlali kurumsal itibarımızı zedeleyecek sonuçlar
doğurabilir.
Bugün bir GSM operatörünün sosyal medya hesabına karşı düzenlenen saldırı üzerine sosyal medya hesaplarınızın güvenliğine yönelik bir kaç
öneri paylaşmak istiyorum.
Kurumsal sosyal medya hesaplarının da en
nihayetinde bireysel kullanıcıların elinde olduğunu düşünürsek sadece teknik
önlemler almak yeterli olmayacaktır. Bu hesapları yöneten personelin de dikkatli
olması gerekir.
Politikalarınızı belirleyin
Kurumsal sosyal medya hesaplarına kimlerin
erişebileceği, nasıl paylaşımlarda bulunacağı açıkça belli olmalıdır. Kurumsal
sosyal medya hesabı kullanım politikası aşağıdaki başlıkları düzenlemelidir:
- Paylaşılmaması gereken bilgileri belirler
- Sorumlu personelin olumsuz davranışlarının sonuçlarını belirler
- Şirketinize soruların soruları yanıtlayacak kişiyi belirler
- Sosyal medya “tonunu” belli eder (sen mi diyeceğiz? Siz mi? Vb.)
- Şirket kültürüne uygundur
- İlgili personele yol gösterir niteliktedir
- Şirket çalışanlarının kişisel hesaplarında şirket ismini/logosunu kullanabilmesini ve işleri hakkında görüş bildirme özgürlüğü (veya yasağı) gibi konular da bu politika dahilinde belirlenebilir.
Resim 1: Burger King Twitter hesabı ele geçirilip rakipleri McDonald's logosu eklenmişti
Sahipleri belirleyin
Kurumsal sosyal medya ağlarının kim veya
kimler tarafından yönetileceğinin net bir şekilde belirlenmesi çok önemlidir.
Kullanıcı bilgileri mümkün olduğunca üçüncü taraflarla paylaşılmamalı,
paylaşılması gerekiyorsa (halkla ilişkiler firması, vb) bunun çok sıkı bir
şekilde denetlendiğinden emin olun.
Resim 2: Ele geçirilen hesaptan atılan tweetlere bir örnek
Kullanıcılarınızı eğitin
Sosyal medya hesaplarıyla ilgilenecek
personelin sosyal medya üzerinden gelebilecek tehlikelere karşı eğitilmesi
önemlidir. Sosyal mühendislik saldırılarına karşı ekstra tedbirli olmaları
gerekir. Bu saldırılar DM (direkt mesaj) yoluyla yapılabileceği gibi, herkese
açık şekilde “@sirketinizin_kullanıcı_adı bu iddia doğru mu?” veya
“@sirketinizin_kullanıcı_adı sizi çok seviyorum!” gibi merak uyandıracak bir
mesajın devamında kısaltılmış bir URL (t.co, bit.ly veya goo.gl gibi bir hizmet
kullanılarak adresin tamamını yazmak yerine, gerçek adresi saklayacak
kısaltılmış bir adres) ile yapıldığını görüyoruz.
Sürekli izleyin
Hesaplarınızı gerçek zamanlı ve sürekli olarak
izleyin. İzinsiz veya politikaların izin verdiğinin dışında yapılacak
paylaşımlardan ne kadar hızlı haberdar olursanız o kadar kısa sürede müdahale
edebilirsiniz.
Resim 3: Ele geçirilen hesaptan verilmeye çalışılan sosyal içerikli mesajlara örnek
Maksimum güvenlikle kullanın
Bir çok önemli sosyal medya platformu SMS ile
tek kullanımlık şifre gönderimi (2 factor authentication) gibi ek güvenlik
özellikleri sunmaktadır. Bunlar mutlaka kullanılmalıdır.
Uygulamalara dikkat edin
Sosyal medya hesabınıza yükleyebileceğiniz
üçüncü taraf uygulamaların (doğum günü hatırlatıcısı, oyun, vb.) birer saldırı
vektörü olabileceğini unutmayın. Kurumsal hesaplara gerekmedikçe uygulama
yüklenmemesinde fayda vardır.
Resim 4: Ele geçirilen hesaptan aşalamaya yönelik atılan tweetlere bir örnek
Güvenli ağlardan giriş yapın
Kurumsal sosyal medya hesabına ortak kablosuz
ağ veya bilmediğiniz/güvenmediğiniz ağlar üzerinden giriş yapmayın. Bu tür
durumlarda güvenli olduğunu bildiğiniz bir ağa VPN tünel (SSL veya IPsec)
oluşturup onun üzerinden bağlanın.
Parola
En kritik konulardan birisi de
kırılması/tahmin edilmesi zor bir parola kullanılması, bunun düzenli
aralıklarla değiştirilmesi ve bu parolanın dağıtımının kontrollü bir şekilde
yapılmasıdır.
Farklı bir tarayıcı kullanın
Kişisel güvenliğiniz için bankacılık
işlemlerinizi günlük olarak internette kullandığınızdan farklı bir tarayıcı kullanmanızda
fayda vardır. Benzer şekilde kurumsal sosyal medya hesaplarına erişim için
personelin günlük olarak kullandığından farklı bir tarayıcı kullanmasında fayda
var. Saldırganlar bir tarayıcıyı kolayca ele geçirip üzerinde saklanan
parolaları görebilirler. Bu tür bir saldırıya kurban gitmemek için sosyal
mühendislik saldırılarına hedef olabilecek tarayıcıyı ayrı tutmak lazım.
Sosyal medya hesaplarının kullanıldığı bir şirkette saldırganların akıllarına gelen bütün saldırı vektörlerini kullanacaklarını göz önünde bulunduracak şekilde bir risk analizi ve testleri yapılmalıdır.
No comments:
Post a Comment